top of page

Чому важливо ненавидіти своїх батьків


- я хочу пробачити своїх батьків - часто чую я від клієнтів та учасників навчальних груп.

яким чином ти збираєшся це зробити, якщо боїшся як слід на них розізлитись? - думаю я.

Стосунки, наші з вами дорослі стосунки з батьками, я переконана, починаються саме з ненависті.

ні, або не починаються взагалі. лишаються на стадії "упс, я усвідомлюю що мама погано вчинила щодо мене - страх що я почну злитися (і можу тоді її вбити, гіпотетично) - я не хочу її вбивати/ мені заборонено злитися на маму - тоді я не буду злитися - "мама ж не хотіла, вона ж любить мене. я знаю."

Образа все одно гложить, але я не даю їй ходу. утримую. стосунки не розвертаються. застивають.

Або я усвідомлюю і допускаю злість на маму (у випадках коли я стаю готова в результат психотерапії або її вина надто незаперечна). і починаю злитись. дико злитись. спогади сиплються один за іншим. і моя злість перетворюється на НЕНАВИСТЬ. і мені стає дуже страшно, бо 1 дня я розумію що Я НЕНАВИДЖУ СВОЇХ БАТЬКІВ.

ВІТАЮ У СВІТІ ДОРОСЛИХ.

тут мабуть всі (спочатку) ненавидять своїх батьків. якийсь час.

я - дорослий, означає я - цілісний, я функціональний, я повноцінний. а отже я можу і маю право подивитися на своє минуле чесно, і побачити те, що дитячими очима я бачити не міг. а саме - мої кордони (права і свободи) регулярно порушували. іноді деякою мірою, часом сильно, часом жорстоко і токсично для мене.

за два останні пункти я маю право, повинен (за законами функціонування здорової психіки) сильно злитися. накопичена злість перетворюється в ненависть. отже я повинен за деякі речі по відношенню до себе ненавидіти своїх батьків. це нормально.

особливо, якщо в тепер, в моєму дорослому житті, я маю відголоски маминих знецінень моєї зовнішності, наприклад, чи татових переконань, що я нездара.

виражати цю ненависть на пряму батькам - зазвичай малопродуктивно, особливо коли почуття аж клекочуть. тоді можна сильно винитись і шкодувати (бо хочемо лише упрекнуть, а на ділі - знищуємо словами, бо почуття дуже сильні).

є варіант - йти з цим в психотерпію. виражати це "уявній" мамі і екологічно позбуватися несказаного.

та не в цьому основна мета терапії.

коли я виплену всі свої зібрані образи, я зустрінуся з потребою напрацювати певні функції, які в дитинстві напрацювати не було підтримки - а саме ЗАХИЩАТИ СВОЇ КОРДОНИ.

казати СТОП, забороняти мамі/тату знецінювати мене, порушувати мої психолоігчні та фізіологічні межі.

це як м яз. який треба підкачати, бо він атрофувався від довгого застою і невикористання.

а далі. з накачаним мязом -я можу і інших зупинити, і головне - ЗУПИНИТИ СЕБЕ, припинити самій робити з собою те, що навчили мене батьки - знецінювати себе та ранити.

я перестаю сама кепкувати зі своєї зовнішності, знаходжу свою цінність.

і тільки після цього я можу, так, природно, пробачити своїм батькам за цей вчинок.

ЛИШЕ КОЛИ Я САМ МОЖУ ВПОРАТИСЯ З ТИМ, ЩО ЗІ МНОЮ ЗРОБИЛИ ІНШІ - Я МОЖУ ЇМ ПРОБАЧИТИ.

це довгий шлях, але в завершенні його нас чекає Свобода.


Featured Posts
Recent Posts
Search By Tags
Тегов пока нет.
Follow Us
  • Facebook Long Shadow
  • Twitter Long Shadow
  • SoundCloud Long Shadow
bottom of page